Rada pre vás
Ak sa pri zmene poisťovne rozhodujete podľa počtu benefitov, robíte veľkú chybu
Žena, 45 rokov. Väčšinu života ju trápia prsia. Hoci ide o symbol ženskosti, ona tie svoje neznáša. Sú totiž príliš veľké, zaťažujú jej chrbticu, čo vedie k ďalším zdravotným problémom. Na plastickú operáciu, ktorá by jej prsia zredukovala, peniaze nemá a tak požadovala preplatenie tohto zákroku zdravotnou poisťovňou. Tá to však odmietla, a to i napriek tomu, že jej ho odporúčil lekár. Faktom je, že ak by bola klientkou konkurenčnej poisťovne, je vysoká pravdepodobnosť, že by jej zákrok schválili.
„Aj takéto prípady evidujeme a sú jedným z dôvodov, pre ktoré je skutočne potrebné zvážiť zmenu zdravotnej poisťovne,“ vraví Radoslav Valko, generálny riaditeľ a väčšinový akcionár poradenskej spoločnosti SOPHISTIC Pro finance.
Každým rokom sa pre zmenu zdravotnej poisťovne rozhodnú desaťtisíce Slovákov. Urobiť tak môžu do 30. septembra, pričom si vyberajú medzi tromi zdravotnými poisťovňami na trhu - Všeobecnou zdravotnou poisťovňou a súkromnými poisťovňami Dôvera a Union. „Na prvý pohľad sa môže zdať, že benefity zdravotných poisťovní sú podobné, či dokonca rovnaké, ale prax ukazuje opak,“ vraví Radoslav Valko. Zásadný rozdiel pocítite už napríklad pri jednom z najznámejších benefitov - príspevku na dentálnu hygienu. Kým v jednej poisťovni postačí doklad o úrade odfotiť pomocou mobilnej aplikácie a do pár dní má klient peniaze na účte, v inej inštitúcii je to podstatne administratívne a časovo náročnejšie.
Cielenou zmenou a využívaním výhod zdravotných poisťovní podporujeme konkurenčné prostredie, keďže len zdravé konkurenčné prostredie núti poisťovne neustále zlepšovať svoje služby a výhody pre svojich poistencov. Avšak, špeciálny pozor na zmenu by si mali dávať poistenci, ktorí majú dlhodobo závažnú liečbu vyžadujúcu si špeciálne lieky či postupy, ako aj tí, ktorí sú závažne chorí. „Špeciálne liečby sa musia v poisťovniach schvaľovať. Ak teda takýto klient prejde do novej poisťovne, jeho liečba musí byť odobrená. To je administratívne veľmi náročné a pre klienta to môže znamenať aj zamedzenie prístupu k liečbe,“ upozorňuje Radoslav Valko s tým, že takýmto klientom zmenu neodporúčajú: „Ak ju však aj napriek tomu chcú, je dobré sa na to pripraviť – zabezpečiť si zásobu liekov a nemať naplánované žiadne špeciálne zákroky počas januára.“
Zmena poisťovne je platná od začiatku nasledujúceho roka. To znamená, že ak do konca septembra tohto roka zmení klient poisťovňu, služby novej začne využívať až od 1. januára 2022.
Parametre, ktorými by ste sa pri výbere poisťovne mali riadiť, sú tieto: bezproblémové schvaľovanie liečby, rýchla a kvalitná komunikácia, prístup k informáciám aj ich prehľadnosť a úspora financií. „Realita je ale iná. V mnohých prípadoch rozhoduje počet benefitov, z ktorých väčšina je pre klienta aj tak absolútne nepodstatná,“ dodáva generálny riaditeľ a väčšinový akcionár poradenskej spoločnosti SOPHISTIC Pro finance s tým, že pred zmenou poisťovne by sa mal poistenec informovať u svojho všeobecného lekára aj zubára, či je v poriadku, ak zmení poisťovňu. Nie každý lekár totiž zmenu víta.
ZDRAVOTNÚ POISŤOVŇU MÔŽU POISTENCI ZMENIŤ 4 SPÔSOBMI:
1. ONLINE PRIHLÁŠKOU: na webovej stránke zvolenej poisťovne je potrebné vyplniť tlačivo
2. NÁVŠTEVOU POBOČKY: na každej pobočke vami zvolenej novej zdravotnej poisťovne s vami zamestnanec vypíše tlačivo o zmene
3. CEZ ZÁKAZNÍCKU LINKU: zmenu zdravotnej poisťovne môžu poistenci vykonať aj cez telefón
4. CEZ FINANČNÉHO PORADCU/SPROSTREDKOVATEĽA: kontaktujte nás a naši spolupracovníci vám vyberú najvhodnejšiu zdravotnú poisťovňu + všetko vybavia za vás.